Curacao I - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Curacao I - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Curacao I

Blijf op de hoogte en volg Richard

06 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve familie,

Op verzoek dan toch een mini blog van onze vakantie. We hebben dit keer alleen familie toegevoegd.

Afgelopen maandag kwamen we na een goede vlucht om ongeveer 14:30u aan op Curacao. De temperatuur was er toen 30C en dat blijft zo. 's Nachts koelt het bijna niet af.
Na het ophalen van die huurauto rijden we naar ons appartement. Deze ligt iets buiten de stad maar nog steeds prima te doen. Er rijden hier heel wat meer auto's dan verwacht! Op elke hoek van de straat staat een McDonalds, Pizzahut en/of KFC. De verkeersborden zijn hetzelfde als bij ons. Het enige verschil is echter dat het verkeer van rechts hier nóóit voorrang heeft. Hier kunnen we daar prima aan wennen maar terug in Nederland zou dat nog weleens problemen kunnen geven....

Dinsdag hebben we wat rondgereden over het eiland. Het is slechts 60 km lang en soms maar 5 km breed. Onderweg zien we nog een aantal flamingo's. We doen boodschappen en merken al snel dat het hier erg duur is! Een bakje yoghurt van 500 ml kost omgerekend €7,50! Ze betalen hier trouwens nog met de gulden. Niet helemaal hetzelfde maar wel vergelijkbaar. Vooral het kwartje en de vijf gulden muntstuk lijken erg op die van ons.

Woensdag gaan we naar Westpunt. Het zegt het al, het westelijke puntje van Curacao. Daar hebben we de 'shete boka' gezien. Dit zijn zeven inhammen. De golven slaan hier zo hard tegenaan, dat de rotsen helemaal uitgesleten zijn. Wat een natuurgeweld!
Later die middag gaan we naar een mooi strand 'Playa Kenepa'. Daar kun je mooi snorkelen en dat doen we dan ook!

Vandaag zijn we met een groot zeilschip de zee op gegaan. Voor de kust van Curacao ligt een gezonken schip op de bodem van de zee. Hier maken we onze eerste stop met het zeilschip om te snorkelen. Werkelijk prachtig! Wat een mooie vissen!
Na weer even varen komen we aan bij 'fuikbaai'. Dit is een natuurlijke baai. Het water is hier zouter dan in de zee dus je blijft makkelijker drijven. Er valt niet veel te snorkelen. Aan de waterkant zie je veel mangroves waar de vissen zich verstoppen.

Tot over een paar dagen!

Liefs,
Richard en Esmé

• 07 Februari 2014 - 09:09

Marja:

Dit klinkt wel naar vakantie! Heerlijk. Lukt het met de onderwatercamera? Ben benieuwd naar de foto's. Hier is het weer herfst. Brrr. Vandaag beginnen de Olympische Spelen. Is toch ook wel weer een leuke tijd. Ik kijk uit naar jullie volgende blogje X

• 07 Februari 2014 - 11:02

Aaike & Erna :

Jullie hebben je weer goed voorbereid op deze vakantie zie ik wel, allerlei leuke en interessante ondernemen, leuk hoor. En wat een heerlijk temperatuurtje, even bijtanken. Ga maar heerlijk genieten, tot een volgende blog.
    Groetjes het thuisfront

• 07 Februari 2014 - 13:28

Kirsten:

Leuk dat jullie een miniblogje hebben geplaatst! Kan net ff wat meer in dan een smsje :-)
    Het klinkt prachtig, wat jullie allemaal al hebben ondernomen. Geniet er van!

• 07 Februari 2014 - 19:43

Paul:

Klinkt goed! Leuke activiteiten!
    Veel plezier!

• 07 Februari 2014 - 22:02

Wies Albers:

hallo globetrotters

jullie hebben het weer goed voor elkaar hè, er is meer dan Emmen, Zwolle en Hardenberg, toch? Geniet van alles wat er te zien is op deze mooie aardkloot. Heel veel plezier samen, en ondertussen kijk ik weer uit naar het volgende blogje. tot de volgende keer
    doeg doeg Oma Ter-apel