Curacao II - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Curacao II - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Curacao II

Blijf op de hoogte en volg Richard

09 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve familie,

Afgelopen vrijdag zijn we naar Christoffelpark geweest. Dit is een natuurpark met in het midden de Christoffelberg (375m). Er waren meerdere autoroutes en we hebben ze allemaal gereden. We kwamen langs grotten, ruïnes en hadden mooi uitzicht op de boca's (waar het zeewater de rotsen uitgesleten heeft). We kwilden de Christoffelberg beklimmen maar halverwege hielden we het voor gezien. Het was écht véél te warm!
Voor de lunch stopten we bij een eettentje op een rots (klinkt enger dan het was hoor). Als je langs het terras via de steile rotswand naar beneden keek, zag je de helderblauwe zee. Er zwommen een aantal snorkelaars en duikers. Al snel zagen we een schildpad zwemmen tussen de snorkelaars! Korte tijd later zagen we een school 'springvissen' onze kant op komen. Van boven werd er op ze gejaagd door vogels en vanuit de zee door een dolfijn!! Helaas geen foto's hiervan dus jullie moeten ons maar op ons woord geloven haha!

Zaterdag zijn we naar het kruidenvrouwtje Dinah Veeris geweest. Ze werd aanbevolen in alle reisgidsen. Ze heeft een soort kruidentuin vol met bomen, struiken en kruiden met medicinale werking. Het viel ons echter tegen. We hebben Dinah Veeris niet gezien of gesproken. We kregen bij binnenkomst een A4tje waar de bomen, struiken en kruiden en hun werking op stonden. En toen konden we zelf door de tuin lopen. We waren er snel uitgekeken....
Later die ochtend reden we terug naar Willemstad en hebben we de wijken Punda en Pietermaai bezocht. Prachtig! Veel gekleurde koloniale gebouwen.
Lunchen deden we die middag bij Plasa Bieu. Dit is een soort vreetschuur met zo'n 6 verschillende kookgedeeltes. Ieder tentje kookt traditionele Curaçaose gerechten voor je. Hier komt de lokale bevolking eten dus dan moet het wel goed zijn! Ze koken hier oa Sopi (soep, meestal heel slijmerig, moet je leren waarderen zeggen ze) en stoba (stoofschotel met kip, vlees, vis of leguaan)
Wij aten vis, rijst, gebakken banaan en als toetje een pompoenpannekoek. Héérlijk! De pannenkoek was zo zoet (en vet) dat er geen stroop op hoefde.

Vandaag heeft Captain Goodlife ons met een bootje naar de Blauwe grot gebracht. Dit is een grot waar je alleen met een bootje kan komen. Het zonlicht weerspiegelt er op zo'n bijzondere manier dat het lijkt of er in de grot onder water schijnwerpers aan staan. Heel bijzonder!
Vanmiddag hebben we heerlijk op een prachtig strandje gelegen (Cas Abou).

Tot de volgende keer!

Liefs Richard en Esmé

• 11 Februari 2014 - 18:29

Marja:

Ziet er allemaal lekker uit! Hebben jullie de recepten er ook bij gevraagd? En dan te bedenken dat Esmé vroeger geen banaan lustte. Veel plezier op Aruba

• 12 Februari 2014 - 10:37

Kirsten:

Wat een leuke dingen maken jullie weer mee! Jammer dat er geen foto's zijn van de springvissen, dolfijn en schildpad. Weet niet of ik het nu wel geloof ;-)

• 13 Februari 2014 - 18:33

Erna:

Hoi Richard en Esmé

Wat maken jullie weer leuke dingen mee, mooie foto's hoor.
    Geniet maar heerlijk van de mooie omgevingen (Op de slangen na dan, ha ha) en niet te vergeten het heerlijke klimaat. Dat doet een mens goed.
    Veel plezier verder.