Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Aruba

Blijf op de hoogte en volg Richard

15 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Lieve familie,

Afgelopen maandag vertrokken we naar Aruba. Helaas bleek onze vlucht geannuleerd dus we moesten 4 uur wachten op het vliegveld... Maar als je dan eenmaal in het vliegtuig zit, vertrekt deze dan ook 15 min later. Dat is in Nederland wel even anders! Voordat we goed en wel in de lucht waren, begon de piloot de daling ook alweer in te zetten. Het was slechts 18 min. vliegen!
Onze huurauto is er één vol deuken, krassen, slechte remmen en het stuur trok enorm naar links. Die hebben we een dag later dan ook omgeruild...

Vrijwel meteen merkten we dat Aruba geen straatnaambordjes, amper plaatsnaamborden en een hele slechte bewegwijzering had. Toen kwam ik er ook achter dat we geen adres van de accommodatie hadden.... Alleen een naam van de wijk. En die accommodatie ligt ook nog erg achteraf. Wonder boven wonder hebben we gelukkig niet al te lang gezocht!

De accommodatie is prachtig! Het ligt erg afgelegen maar daardoor juist enorm rustig. Het is erg smaakvol ingericht met oog voor detail. Toen we aankwamen, mochten we meteen aanschuiven bij de Nederlandse eigenaren. Ze had heerlijk gekookt en we hebben de hele avond gezellig gekletst.
Ze vertelden ons dat Aruba 3 slangen heeft, 2 inheemse en 1 exoot namelijk de Boa. Men heeft geen idee hoe die hier gekomen is. Men spreekt nu al van een Boa-plaag. Elke boa zorgt jaarlijks voor zo'n 100 nakomelingen! De Arubanen mogen deze boa's doodmaken en als ze deze levend inleveren bij een verzamelpunt, krijgen ze er fl10,- voor. Zo proberen ze de enorme groei terug te dringen.

Onze eerste indruk van Aruba is dat het een compleet ander eiland is dan Curacao. Alles lijkt hier aangepast op de Amerikanen. Er zijn maar weinig Arubanen die Nederlands spreken. Er zijn hier twee regio's met alleen maar hotels. En dan ook nog de haven waar de cruiseboten liggen. Het stikt hier van de KFC, Taco Bell en Wendy's. Het stikt hier dan ook van de te dikke Amerikanen. In de hoofdstad Oranjestad heb je twee soorten winkels; juweliers en souvenirswinkels. Je hebt meestal zo'n 5-6 juweliers naast elkaar. Dan volgt er 1 souvenirswinkel en dan weer 5 juweliers. Het schijnt dat de juwelen hier goedkoper zijn dus de Amerikanen slaan hun slag. En dan de supermarkten.... Vol met Amerikaanse producten. Maar ook met het huismerk van Jumbo haha.

Om het huisje hebben we een aantal 'huisdieren'. We hebben gekko's, hagedissen, leguanen, een witte pauw en een pad van 15 cm hoog! Brr!

Qua activiteiten is hier een stuk minder te doen. Snorkelen is duidelijk minder mooi dan op Curaçao. We rijden veel rond met de auto. In het zuiden van het eiland staat een olieraffinaderij. Daar vlakbij was een villawijk gebouwd voor de werknemers. In 1986 werd deze raffinaderij gesloten en heeft men in de villawijk huis en haard verlaten. Er staan soms zelfs nog (verroeste) auto's in de garage. De villawijk staat er nog en een enkel huis wordt nog bewoond. De overige huizen zijn overgenomen door de natuur. Indrukwekkend!

Dit huisje straalt zoveel rust uit dat we zelf ook helemaal tot rust komen! Het huisje heeft rondom een veranda zodat je altijd in de schaduw kunt zitten. Jaja we willen jullie niet jaloers maken maar de zo'n is echt warm!

Morgen vliegen we naar Bonaire! We hebben er veel zin in want Aruba hebben we voor onze gevoel wel gezien. Terug naar de 'echte' Antillen!

Liefs Richard en Esmé

• 15 Februari 2014 - 21:25

Aaike En Erna:

Hoi Richard en Esmé

Weer een ervaring rijker, het kan niet altijd en overal super mooi zijn, ook dat het nu eens wat minder is heeft ook zijn charme.
    Op weg naar het laatste eiland Bonaire, goede reis veel plezier verder.

Liefs Aaike en Erna

• 15 Februari 2014 - 21:27

Kirsten:

Jammer dat dit eiland wat tegenvalt. Maar wel fijn dat het huisje zo fijn is! Was er geen carnaval? En Marike ook niet meer gezien? Veel plezier op Bonaire!

• 16 Februari 2014 - 11:10

Marja:

Heerlijk hoor. Gewoon lekker ff niks is ook vakantie he! Geen Carnaval op Aruba en ook Marike niet bezocht? Goede reis en weer een mooie week op Bonaire

• 16 Februari 2014 - 12:30

Esmé:

Van de carnaval merken we weinig helaas. Het echte carnaval begint ook pas eind februari. Marike hebben we helaas niet meer gezien.