Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Richard

20 Februari 2014 | Bonaire, Bonaire

Lieve familie,

Afgelopen zondag zijn we aangekomen op Bonaire. We vlogen met een piepklein vliegtuigje van Curacao naar Bonaire. Er konden max 14 personen in. We zaten voorin en keken zo de cockpit in. Leuk om eens te zien!
Dit keer hebben we als huurauto een stoere 4wheel drive à la Range Rover!
De accommodatie ligt even buiten Kralendijk (hoofdstad). In vergelijking met Aruba hebben ze hier wel straatnamen en de kaart klopt ook nog dus we hoeven niet lang te zoeken.

Maandag zijn we naar Noord-Bonaire gereden. Het grootste deel van Noord bestaat uit het park Washington-Slagbaai. Hier zagen we een heleboel kaktussen, boca's, een vuurtoren, leguanen, zoetwaterbronnen en veel flamingo's! We reden ook nog langs de geitenboerderij van boer Aletta (boer zoekt vrouw).
Dinsdag hebben we de zuidkant van Bonaire bezocht. Hier zagen we mangroves, een prachtige lagune waar veel mensen aan het surfen waren (met het mooiste en blauwste water wat ik ooit gezien heb!) In de Lagune leven slakken op de bodem. Deze worden gevangen en uit hun schelp gehaald. De schelpen belanden op één grote stapel. Mooi gezicht! We zagen ook slavenhuisjes en de zoutwinning van Bonaire. In het water van de zoutwinning kleurt het water roze van de bacteriën die er leven. Surrealistisch! De slavenhuisjes zijn in 1850 gebouwd voor de slaven en verkeren nog steeds in hele goede staat!

Woensdag gingen we met de watertaxi naar Klein Bonaire. Dit onbewoonde eilandje ligt 2 km voor de kust van Bonaire. Je kunt daar prachtig snorkelen! De vissen kwamen soms zo dichtbij dat je er bijna bang voor werd haha! Er waren zo veel verschillende vissen in zo veel verschillende kleuren. Echt prachtig!

Vandaag (donderdag) hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Gewoon lekker relaxen! Vanavond zijn we naar een strandje gegaan vlakbij de landingsbaan. We wisten dat om 20u een vliegtuig van KLM zou landen. Deze kwam dan ook vlak over ons heen!

Morgen zit onze vakantie erop. We hebben het prachtig gehad! Maar aan de andere kant is het ook weer fijn om naar huis te gaan!

Liefs van ons!

• 21 Februari 2014 - 08:26

Paul:

Klinkt goed!

Goede reis terug!

• 21 Februari 2014 - 11:28

Aaike & Erna:

Ha levensgenieter's.

Wat zien jullie er goed uit, lekker kleurtje hoor. Ook deze reis weer van alles beleefd en gezien, met als toetje een stoere 4 wheel drive. Zo te horen en te zien een super geslaagde vakantie.
    Goede reis terug en tot gauw.

Liefs uit Emmer-Compascuüm

• 21 Februari 2014 - 21:06

Kirsten:

Klinkt weer leuk allemaal! Wisten jullie waar Aletta woont, of was het toeval? Die schelpen zijn echt prachtig!! Je mag er zeker niet een paar meenemen? :-)
    Prachtig blauw en roze water idd!
    Goede reis terug en tot snel!!