Nog een paar nachtjes slapen.... - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Nog een paar nachtjes slapen.... - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Nog een paar nachtjes slapen....

Blijf op de hoogte en volg Richard

30 Januari 2013 | Nederland, Emmen

Lieve allemaal,

We hebben lang getwijfeld of we dit keer een weblog bij zou houden. Het is heel leuk om de reacties op je verhalen te lezen maar het kost ook veel tijd om deze verhalen te typen. Buiten dat, moeten we nog maar afwachten of we regelmatig internet hebben. We hebben toch besloten om het te proberen! Als jullie een tijd niets van ons horen hebben we geen internet, geen tijd of we zijn opgegeten door de leeuwen.....

Bijna alle voorbereidingen zijn gedaan. We slikken nog steeds de Lariam (malariatabletten). Dit medicijn heeft nogal wat bijwerkingen o.a buikpijn, braken, diarree, hallucinaties en andere psychische ellende.
Wij zijn beide ziek geweest maar of het van de Lariam kwam? We hebben gelukkig geen last van achtervolgingswaanzin of hallucinaties. Tenminste.... dat denken we ;-)

Zaterdag vertrekken we naar Amsterdam. We blijven bij Sanne en Sjors slapen want ons vliegtuig vertrekt zondagmorgen om 10:20u richting Nairobi, Kenia. Op het bijgevoegde kaartje kun je zien wat de route is die we gaan afleggen.
Op 26 februari komt mijn moeder naar Dar es Salaam. Op 27 februari vliegt Richard terug naar Nederland. Mama en ik gaan dan nog een paar dagen relaxen op het eiland Zanzibar.

We gaan als het goed is veel verschillende excursies doen. We gaan o.a varen op het Victoriameer, op zoek naar gorilla's, raften, sloppenwijken bezoeken en op safari in een grote krater en natuurlijk naar Serengeti.

We zouden het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Liefs,
Richard en Esmé

• 30 Januari 2013 - 20:17

Marja:

Zo lang naar toegeleefd en nu is het dan bijna zo ver. En wat duren deze laatste dagen lang! De reis naar jou geliefde Afrika, eerst alleen maar nu samen met je lief. Kamperen in tentjes in donker Afrika. Je moet het maar durven. Op Zanzibar mag je samen met mij bijkomen van al de ontberingen en de luxe toerist uithangen. Een mooie tijd voor jullie samen!

• 30 Januari 2013 - 20:28

Thea:

Kga jullie zeker volgen!!!

• 30 Januari 2013 - 20:45

Kirsten:

Lieve Richard en Esmé,

Wat leuk dat jullie een blog bij gaan houden, zodat we allemaal met jullie mee kunnen genieten!

Nog een paar nachtjes slapen en dan heel hard genieten van jullie welverdiende vakantie!

Dikke kus,
    Kirsten

• 30 Januari 2013 - 21:07

Berna:

Spannend........ X veel plezier he

• 30 Januari 2013 - 21:39

Jenny:

Leuk Esme, ik ga je volgen.

Geniet ervan!!!

groet Jenny.

• 30 Januari 2013 - 21:45

Aly Mulder:

Hoi Esme en Richard,
    Wat leuk om jullie te volgen .Als je bent aangevallen door een of ander wild dier, moet ik je dan ziek melden? ......grapje.
    Ik wens jullie een heel mooie reis, het heeft lang genoeg geduurd voor het eindelijk februari is.

• 30 Januari 2013 - 22:31

Jolien:

Wat super leuk om jullie te volgen! Heeeeeel veeeeel plezier!! Geniet er van samen!!
    Ben erg benieuwd naar de verhalen en vast mooie foto's die gaan komen!

X

• 30 Januari 2013 - 23:39

Aaike & Erna, Marthijn, Marc & Liesette:

Lieve Richard en Esmé

Wat een fijn idee dat wij jullie op zo'n grote afstand kunnen blijven volgen, zo ver weg en dan toch (voor je gevoel) even zo dichtbij. Het is een hele onderneming, maar een reis om nooit te vergeten!!!
    Ga onwijs veel van deze onvergetelijke reis genieten en natuurlijk van elkaar.
    Wij wensen jullie een super mooie tijd samen, geniet er lekker van.

Liefs XXXXX

• 31 Januari 2013 - 09:18

Leny:

Hallo luitjes,

Ik zeg: "niets meer aan doen en go with the flow ;)."
    Geniet er van !!!

Groetjes,
    Leny

• 31 Januari 2013 - 09:35

Jaccoline:

Heeel erg leuk dat jullie ons op de hoogte houden!
    Heel veel plezier!! Geniet er lekker van!

Liefs

• 31 Januari 2013 - 11:24

Ingrid:

Ben nog steeds jaloers omdat ik weet hoe geweldig zo'n reis is. Lieverds heel veel plezier en aai even een cheetah voor me of een leeuw (hihihi).

Dikke kus

• 31 Januari 2013 - 12:07

Claudia:

Heel veel plezier!! Geniet ervan! X

• 31 Januari 2013 - 16:01

Sanne:

Leuk dat jullie eerst nog even bij mij komen slapen.

Spannend hoor, ik ga jullie zeker volgen! Esme je boft maar maar iedereen die je op komt zoeken of mee gaat! :)

Kusje je zusje

• 31 Januari 2013 - 17:26

Opa En Oma Albers:

lieve Esme en Richard

wat prachtig dat jullie samen zo'n grote reis gaan maken. Pas goed op elkaar en geniet met volle teugen.
    En wie verre reizen maakt, kan veel verhalen hè, en hopen dat wij een beetje mee mogen genieten, en proberen jullie te volgen. Héél veel plezier, dat wordt vast de reis van je leven.

veel liefs opa en oma uit Ter-Apel

• 01 Februari 2013 - 08:41

Paul:

Hé Esmé En Richard,

Volgens mj gaan jullie een gaaf en spannend avontuur tegemoet!
    Heel veel plezier! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groeten,
    Paul

• 01 Februari 2013 - 21:33

Wilma:

Hoi Esmé en Richard!

Natuurlijk ga ik je weer volgen, ik wens jullie samen, een geweldige mooie reis toe!
    Veel plezier! Groetjes Wilma

• 02 Februari 2013 - 00:23

Cees En Els:

Lieve Esme,
    Oke Hoi Richard (wij hebben elkaar nog niet ontmoet) wij zijn de kritische Tante en Oom van Esme.
    Heel leuk en spannend dat jullie deze reis samen gaan maken. Dat worden vast weer mooie verhalen en dat horen wij natuurlijk graag. En graag wat leuke foto's ( ook van Richard want sorry hoor je moet eerst nog door de keuring :-) Wij wensen jullie een mooie reis toe, Richard wij leggen de lat gelijk maar hoog, zorg goed voor ons oudste nichtje.
    Veel plezier van ons

• 02 Februari 2013 - 23:33

Nelleke:

Lieve Esmé,

Heel veel plezier en veel mooie belevenissen verzamelen!
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Liefs, Nelleke

• 05 Februari 2013 - 19:58

Audrey:

Hallo Esme en Richard,

Geniet....dan geniet ik weer van de verhalen...;-)