Chimps en big 5 - Reisverslag uit Mweya, Oeganda van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Chimps en big 5 - Reisverslag uit Mweya, Oeganda van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Chimps en big 5

Blijf op de hoogte en volg Richard

11 Februari 2013 | Oeganda, Mweya

Jambo!

Vorige week vrijdag kwamen we na een lange reis aan op een camping vlakbij het regenwoud. Zaterdag heeft Richard een wandeling gemaakt door theeplantages, bossen, landerijen en piepkleine dorpjes. Hij heeft de locale bevolking geholpen met hun dagelijkse werkzaamheden. Richard heeft ook suikerriet geproefd. Gezond snoep zonder E-nummers ;-)
's Middags zijn we het regenwoud in gegaan op zoek naar chimpansees. Het was echt van de gebaande paden af maar meer dan de moeite waard! Het was erg warm die dag dus de chimps zaten allemaal op de grond ipv boom!

Zondag zijn we vertrokken naar Queen Elizabeth NP. Onderweg passeerden we de Evenaar! In Queen Elizabeth gaan we wildkamperen. Dus slapen met je tent tussen het grote en kleine wild. We kregen duidelijke instructies: alles waar een geurtje aan zit (etenswaren maar ook deo, parfum e.d) moest de tent uit. Alle tenten moesten in een rij van 5 naast elkaar en tegenover elkaar om zo een compact mogelijk geheel te vormen. 's nachts mochten we de tent niet uit om te plassen. Van te voren moesten we een plastic fles doorknippen en vullen met zand. Dit was je wc voor in de tent!
Het slapen die nacht was een belevenis! We hoorden wrattenzwijnen en in de verte nijlpaarden. Het idee dat er zomaar een kudde olifanten of leeuwen voor je tent staat, maakt het heel spannend!
Maandagmorgen zijn we om 6u vertrokken voor een safari in Queen Elizabeth. We hebben de big 5 al helemaal compleet!!!
Vanmiddag gaan we met een bootje langs de oevers van het water hier varen zodat we het wild ook van een andere kant kunnen spotten.

Jullie horen van ons!
Liefs,
Richard en Esmé

• 11 Februari 2013 - 11:36

Aaike, Erna, Marthijn En Marc:

Hoi hoi Richard en Esmé

Wat weer leuke maar vooral spannende belevenissen in die paar dagen en wat geweldige foto's (normaal zie je deze foto's alleen in een natuurboek, jullie maken wat mee, geweldig om te horen.
    Wat een creativiteit om zo een eigen toilet in de tent te hebben, lachen,....daar is over na gedacht, ha ha.
    Veel plezier, tot jullie volgende blog.

Liefs uit Emmer-Compascuüm. XXXX

• 11 Februari 2013 - 12:59

Annie K.:

Hoi alletwee,
    Wat maken julie toch leuke dingen mee, en de big 5 al compleet!
    Kamperen in de wildernis, dapper hoor. Hebben jullie wel kunnen slapen?
    Nog veel geniet momenten en veel liefs,
    Annie K.

• 11 Februari 2013 - 14:06

Michael Vd Z:

Misschien een domme vraag, maar wat is de "big 5"? ... Ah, ik zie het al, Wikipedia geeft uitleg ;-) " lion, African elephant, Cape buffalo, leopard, and rhinoceros". Gaaf!
    Veel plezier nog.
    Gr,
    Michael

• 11 Februari 2013 - 15:07

Marja:

Klinkt alsof jullie het wel leuk hebben daar :-)). Mooie foto's hoor! Zelf gemaakt of hebben jullie een pakje ansichtkaarten gekocht? Geintje! Ze zien er ook zo professioneel uit!
    Dikke kus

• 11 Februari 2013 - 21:10

Paul:

Fantastisch! Echt gaaf!

Het is nu al een indrukwekkende reis.

• 12 Februari 2013 - 03:12

Karel:

Whauw ik gloei helemaal van trots dat jullie dit doen.
    Dit worden echt de herinneringen waar je een leven lang aan terug denkt.
    En dan te bedenken dat ik ooit een spinnenvanger voor je heb gekocht.

• 12 Februari 2013 - 03:17

Karel:

Hahaha Esme , heb je toch nog een echte tuinder aan de haak geslagen.

• 12 Februari 2013 - 20:36

Mischalin:

Oohhh wat ziet het er allemaal geweldig uit! Mooie foto's. Geniet er maar lekker van! En nog bedankt voor jullie kaartje. Ik wist niet dat ze die in Afrika ook hadden ;)

• 14 Februari 2013 - 14:04

Jolien :

Heeee

Wat maken jullie super mooie dingen mee!!! Gaaf om te lezen!!
    Geniet van al het moois daar!
    Ik wacht al op de volgende foto's en verslagen!!
    Liefs Jolien

• 14 Februari 2013 - 16:51

Linda:

Het Richard en Esmé,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. En wat ziet het er allemaal super uit!

Heel veel plezier daar!
    Groetjes Emiel en linda