Raften - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Richard Esmé - WaarBenJij.nu Raften - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Richard Esmé - WaarBenJij.nu

Raften

Blijf op de hoogte en volg Richard

07 Februari 2013 | Oeganda, Jinja

Jambo!

Nog even een kort verslag nu we nog wifi hebben. Morgen trekken we namelijk weer verder naar een andere plaats.
Gisteravond heb ik me laten ompraten en heb ik besloten om toch mee te gaan met raften op de Nijl.

Wat was het gaaf en heftig! We hadden 4 versnellingen/waterval over een stuk van een aantal kilometer (ik gok zo'n 15 km). We kregen eerst een uitgebreide uitleg over hoe te peddelen en wat te doen als we omslaan. Daarna het water in. Als enige van de vijf raften van een waterval van 3 meter af zonder om te slaan! Bij de laatste versnelling sloegen we voor de tweede keer om en heb ik een aantal angstige seconden gehad! Erg eng maar wel kicken!
We hebben ook nog gezwommen in de Nijl en zijn smiddags nog naar de oorsprong van de Nijl geweest.

Wij gaan slapen. Morgen weer vroeg dag. Het wordt een lange reis..

Liefs Richard en Esmé

• 07 Februari 2013 - 19:58

Aaike, Erna, Marthijn & Marc:

Hé hoi levensgenieters

Weer een ervaring rijker (raften) echt kicken!!!! Waarschijnlijk was het eenmalig, maar toch......
    Daar is lef voor nodig, petje af Esmé dat jij je toch hebt laten overhalen.
    Slaap lekker, fijne reis verder.
    Tot de volgende keer...

Liefs van ons XXXX

• 07 Februari 2013 - 20:10

Paula Bot:

Kicken hoor...... Geweldige ervaring

• 07 Februari 2013 - 21:21

Aly :

Hoi Esme en Richard,
    De eerste dagen zitten al vol ervaringen en enge beesten.
    Geniet er lekker van.
    heel veel plezier, groetjes, Aly

• 07 Februari 2013 - 23:23

Christa:

Hoi Esme en Richard,

Wat een spannende dingen hebben jullie in die paar dagen al gedaan. Ik kom al helemaal in de sfeer van Afrika. Nog 2 dagen en kom ik jullie kant ook op, hoewel ik hele andere dingen ga doen en ervaren. Geniet van jullie bijzondere reis en van elkaar!

Groetjes, Christa

• 08 Februari 2013 - 08:56

Kirsten:

Hai schatjes!

Wat een spanning en avontuur! Moest wel lachen om die foto waarbij bijna iedereen verdwijnt in de golven. Heftig! Wat maken jullie een gave dingen mee zeg. Ben stiekem wel een beetje jaloers! Ook voor mij gaan genieten dus!

xxx

• 08 Februari 2013 - 15:30

Jenny:

Dat ziet er spannend uit! Avontuurlijk hoor...
    Veel plezier en groeten, Jenny.

• 09 Februari 2013 - 10:02

Guus:

Hee Esmé en Richard,

Wat een gave foto's! En dat raften lijkt me doodeng, dapper dat jullie dat gedaan hebben. En hoe is het slapen daar 's nachts tussen de wilde beesten? Ik schat in dat de melkweg indrukwekkend moet zijn, zonder alle verlichting! Geniet ervan en we kijken uit naar jullie volgende verhalen en foto's!!!

Groeten!
    Guus en Henk

• 09 Februari 2013 - 12:58

Annet:

Hey,

Wow, wat een verhalen al. Ben stiekum wel jaloers op jullie avonturen. Behalve het kamperen dan he!! ;)
    En wat stoer dat je bent meegegaan met raften. Echt supercool.

Geniet er lekker van.

X